Digital content & marketing manager


Vi söker dig som vill vara med och forma en ny roll på Paraply och förädla vårt digitala marknadsförings- och försäljningserbjudande. Rollen, som beroende på din profil och vad vi kommer överens om, är minst halvtid- och upp till heltidstjänst, kallar vi för Digital content and marketing manager. Den som med fingertoppskänsla pekar på vilka delar av marknadsföringen som fungerar bra, vilka som behöver justeras och vilka verktyg, kanaler och metoder som passar bäst för varje specifik aktivitet. Du kommer att jobba extra nära våra båda byråteam - Creative och Consulting, ett gäng duktiga och kompetenta kreatörs- och strategkollegor som skapar innehåll utifrån dina insikter. Innehåll som du sedan publicerar och marknadsför. 

Ditt jobb kommer innehålla både interna och externa uppdrag. Paraply äger i nuläget fyra egna varumärken med närvaro och kommunikation i digitala kanaler. Här kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och implementera effektiva strategier för att nå våra affärsmål genom sociala medier, samtidigt som du hanterar allt från planering till uppföljning. Men du kommer också bli en viktig komponent i de leveranser vi gör för våra kunder - med fokus på ämnen som synlighet, räckvidd, interaktion och försäljning.

Du måste gilla att ta snabba beslut och jobba lösningsorienterat. Att vara flexibel, prestigelös, ödmjuk och redo att “go the extra mile” är egenskaper vi värdesätter högt. Högre än din kompetens. Vi drivs av att skapa och designa upplevelser som berör och träffar rakt i hjärtat, det måste du också göra! Vi springer snabbt, vi bokstavligt talat suger åt oss ny kunskap och vi vill alltid ligga steget före. Det måste du också gilla!

Planera, genomföra och löpande följa upp digitala marknadsföringsstrategier och -aktiviteter för Paraplys varumärken såväl som för våra kunder.
‹›
Skapa innehåll anpassat för olika kanaler och målgrupper - med hjälp av exempelvis marketing automation, sociala medier, e-mail, SEO, digital annonsering och innehållsmarknadsföring.
‹›
Ansvara för publicering och administration av innehåll på våra sociala kanaler, inklusive att säkerställa att varje inlägg följer varumärkesidentitet och kommunikationskoncept.
‹›
Sätta mål och kontinuerligt följa upp nyckeltal samt skapa rapporter för att optimera
kampanjer och digital närvaro.
‹›
Kravställa och implementera digitala marknadsföringsverktyg och plattformar
för oss såväl som våra kunder.
‹›
Agera expert på olika data- och analysverktyg för webb, marketing automation,
sociala medier och andra kanaler.
‹›
Skapa och genomföra annonsplaner och marknadsstrategier som
maximerar exponering och engagemang.
‹›
Se till att de investeringar som görs i digitala kanaler i allmänhet och i
sociala medier i synnerhet, är lönsamma och i linje med mål.
‹›
Arbeta nära kollegor och kunder för att säkerställa ett konsekvent budskap
över alla kanaler och plattformar.

Goda erfarenheter inom analys, med en vana att dra slutsatser och utveckla
strategier baserat på data och resultat.
‹›
Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation,
affärsutveckling eller liknande.
‹›
3-4 års erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring, marketing automation, e-handelsoptimering, digitala kampanjer, e-postmarknadsföring, sociala medier osv.
‹›
Vana att arbeta självgående med webb, marketing automation, e-handel,
sociala medier och andra kanaler.
‹›
Erfarenhet av olika publicerings-, analys- och optimeringsverktyg som
exempelvis Hootsuite, Hubspot, Google Analytics och Meta Insights.
‹›
Stor vana av att driva trafik och försäljning genom leadgenerering,
medieköp, kundupplevelser, köpflöden, re-targeting osv.
‹›
Möjlighet att kravställa och implementera digitala marknadsföringsverktyg
och plattformar för Paraply såväl som för våra kunder.
‹›
Styrkan att obehindrat röra dig mellan svenska och engelska i både
talad och skriven form.
‹›
Förmåga att paketera, presentera och sälja in både strategier och koncept.
‹›
Gedigen erfarenhet inom sociala medier, med särskilt fokus på
strategisk planering, budgethantering och analys.
‹›
Lång vana av att hantera flera varumärken samtidigt och anpassa
kommunikationsstrategier för olika målgrupper

Så länge annonsen ligger ute är det helt okej att söka.
Skicka epost till work@paraply.se med ämnesraden “Digital content and marketing”. Inkludera ditt CV och ett personligt brev där du berättar varför du tror att du skulle passa på Paraply i allmänhet och för denna tjänst i synnerhet. Känner vi att vi vill prata, kommer vi vilja träffa dig åtminstone två gånger och då allra helst på plats. Och i samband med intervju två, kommer du också få
genomföra ett enklare arbetsprov.

Vi har vårt huvudkontor i Karlskrona men är en hybrid och flexibel arbetsplats med "hubbar" i Malmö, Kalmar och Karlshamn. För denna tjänst bor du med fördel i södra Sverige, med pendlingsavstånd till Karlskrona, för att arbeta från vårt huvudkontor minst tre dagar i veckan.

Som medarbetare på Paraply har du både bra försäkrings- och pensionslösningar (genom Länsförsäkringar) och friskvårds- och utbildningsbidrag. Vissa dagar äter vi frukost eller lunch ihop, använder oss av den senaste tekniken och sköter det mesta av vårt jobb i en härlig blandning mellan digitalt och fysiskt - alltsamman i en helt otroligt fin kontorsmiljö.

Tjänsten som Digital content & marketing manager är tillsvidare med sex månaders provanställning. Och beroende på din profil och vad vi kommer överens om, på minst 50% och upp till 100%.